Veloti.me Tidtaking

Reserver tid med Folkekortet

Velotime / MyLaps

 

 

 

 

På Vår Energi Arena Sola benytter vi MyLaps brikker til tidtaking og telling av runder. Det er laget et system som behandler dette på en trygg og enkel måte:

http://www.veloti.me

For å benytte systemet trenger du en MyLaps brikke. Denne kan kjøpes i shopen vår med 1 eller 2års abonnement (MyLaps abonnemenet).

 

Registrere Bruker i Velotime:

Inne på Veloti kan du logge deg inn; trykk knapp øverst høyre hjørne og du kan velge mellom 3 ulike innloggingsmetoder:
Strava, Facebook eller google – det er det samme hvilken du benytter. (OBS, Strava laster ikke automatisk opp, det er kun for å logge inn og si at du er du).

Registrere Brikke i Velotime:

Når du har fått deg brikke må denne registreres i Veloti på din bruker.

  • Logg inn.
  • Fra meny velg «Rediger profil».
  • Velg navn, «Navn til statistikk» er hvilket navn du vil skal vise på skjermer på banen.
  • Huk av «Vis i statistikk» om du vil at ditt navn og tider skal vise på skjermer og resultatlister.
  • Velg fanen «BRIKKER» – her legger du inn din brikkekode som står på brikken nøyaktig slik den står på brikka.
    Videre må du velge en start- og sluttdato for brikken. Veloti foreslår automatisk 1år men dette kan du forlenge. Dette henger ikke sammen med hvor lenge abonnementet med MyLaps varer.
  • Nå skal brikken din registrere tider når du sykler.

Feste brikke på sykkel

Brikken må festes på forgaffel for at den skal kunne leses av utstyret som ligger under banen. fester du den i sokk eller under stem er det ikke sikkert du får lest av brikken din.

 

Trøbbel?

Brikken min har sluttet å virke?


Sjekk dato inne på profilen din under «Brikker», har denne gått ut?
Ikke slett brikken din, legg den heller inn på ny med ny start- og sluttdato så mister du ikke historikk på brikken.
Sjekk at abonnementet ditt på MyLaps brikken fortsatt går (se under).
Har du huket av for «Vis i statistikk» på Profil?
En kan velge å ikke huke av denne om en ikke vil vises på skjermer og statistikk for andre
Batteriet på brikken kan være tomt, dette kan ikke lades.
Se under for MyLaps Connect eller få ny brikke fra MyLaps.
Du kan ikke lade brikken din med USB, lar du den stå i tømmes batteriet!

Sjekke status på batteri og abonnement MyLaps brikke

Det er to måter å gjøre dette på

  • Laste ned MyLaps Connect og plugge brikken til PC/Mac, da viser den både batteristatus og hvor mange dager abonnement som gjenstår
  • Riste på brikken, legg den på bordet, etter 10 sek vil den blinke 2 lys:
    Første lys: Abonnement (rød eller grønn) – Rød= abonnement utgått
    Andre lys: Batteristatus: (rød eller grønn) – Rød=batteri snart tomt (under 10%)

Er batteriet ditt tomt før abonnementet går ut, ta kontakt med MyLaps så sender de deg en ny brikke!